Saturday, July 5, 2008

Selamat Menjalani Latihan Praktikum

Minggu depan rakan-rakan kursus KSPK akan keluar menjalani praktikum di sekolah-sekolah yang dipilih di sekitar Seremban selama enam minggu. Sepanjang tempoh ini masing-masing akan sibuk dengan kerja masing-masing dan mungkin tiada peluang untuk bersua muka antara satu sama lain.

Dalam pada itu pula, orang-orang yang 'digeruni' iaitu pensyarah-pensyarah penyelia akan datang untuk bertanya khabar kira-kira tiga kali dalam satu setengah bulan itu. Seronoklah kalau dapat penyelia yang open, understanding dan lenient dengan markah. Taklah tension sangat.

Walau bagaimanapun dengan persediaan selama setengah tahun ini, teman percaya semua akan berjalan dengan baik. Sebagai guru bimbingan dan kaunseling, kita mesti bersedia untuk berjuang dalam apa jua keadaan sekalipun; di bawah sesiapa saja dan di mana-mana juga.

Buatlah yang terbaik. Jangan lupa rakan-rakan di sekolah lain. Updatelah berita terkini di sekolah anda di blog anda. Kongsilah kisah suka dan duka anda, terutama selepas dikunjungi penyelia. Dan kalau ada jamuan makan, jangan lupa pada teman.

Selamat Maju Jaya!

No comments: